Όχι άλλο αυθεντία, κύριε Θεοφάνους!

Η ΣΤΗΛΗ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΤΣΟΛΚΑ FROM USA WITH LOVE ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ DOWN TOWN

Με τις διαδικτυακές  πλατφόρμες πλέον, να αλώνουν παγκόσμια το τηλεοπτικό τοπίο, να μονοπωλούν την τηλεθέαση, να σαρώνουν ακόμα και στα κινηματογραφικά Όσκαρ με δικές τους παραγωγές, το κοινό έχει απελευθερωθεί σε επιλογές, την ώρα που θα δει, το τι επιθυμεί, τη ποικιλία και τη ποιότητα. Μιλάμε για μια αισθητική υψηλή, όπου οι σημαντικότεροι και οι πλέον επιφανείς επαγγελματίες έχουν αγκαλιάσει την μικρή οθόνη την τηλεοπτική ή του κομπιούτερ, απελευθερωμένοι και οι ίδιοι στην έκφραση τους. Είναι η  «χρυσή εποχή» της μικρής οθόνης, παγκοσμίως, όπου όλοι μπορούμε να δούμε τα ίδια προϊόντα με μια συνδρομή. Όλοι; Όχι! Στο μικρόκοσμο της ελληνικής τηλεόρασης που αυτοθεωρείται ως συμπαντική μεγαλοσύνη τα ίδια πάντα πρόσωπα, παρουσιαστές, στελέχη, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, αρχισυντάκτες, δημόσιες σχέσεις, αλλάζουν κανάλια, αναπαράγουν τα ίδια σουσουδίστικα τους σουσούμια, εμμένουν σε αρχές και κόλπα της απαρχής της ιδιωτικής τηλεόρασης της χώρας του 20ου αιώνα. Τρανό παράδειγμα; 

Ο κ. Γιώργος Θεοφάνους, πάντα κριτής, στο X Factor του Open, αυτή τη φορά. Έχοντας γυρίσει τουλάχιστον 3 από τα 4 ιδιωτικά αναλογικά κανάλια, με διαφορετικά ή και το ίδιο τάλεντ σόου, με εφαρμογή σε κάθε ηλικία, από μωρά μέχρι μεσόκοπους, έχει πια την επικοινωνιακή γνώση του, πως πρέπει να φέρεται ένας κριτής, τόσο ώστε να γράψει εγχειρίδιο. Με μεγάλη προσπάθεια να φανεί ηπιότερος απ ότι σε παρελθοντικές αντίστοιχες εμφανίσεις του, έχει στιγμές που σπάει. «Εσάς πόσες ευκαιρίες σας δώσανε;» τον ρωτάει μια χαριτωμένη κοπέλα θέλοντας να αντισταθεί στην ομοφωνία για το ότι δεν την περνάνε στην επόμενη φάση του ταλεντ σόου. «Και εμένα μια. Μόνο που εγώ είχα κάτι.  Ταλέντο». Οι προκαθήμενοί του, συνάδελφοι στην κρίση και στην επίκριση, Ασλανίδου, Μάστορας, Τσαουσόπουλος δεν μιλάνε! Δεν αντιδρούν! Δεν σχολιάζουν κάτι! Έτσι κι αλλιώς ένα παιχνίδι είναι και τα θέλει αυτά! Μόνο που η κοπελίτσα απέναντι τους, έχει συναισθήματα κανονικού ανθρώπου και όχι παίκτη – ρόλου σε παλαιικό σόου! Ναι, γνωρίζουμε πως αυτού του είδους τα προγράμματα ανεύρεσης ταλέντων, δεν κάνουν καλό παρά μόνο στους κριτές και στους παρουσιαστές και στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Δεν θυμόμαστε κανέναν νικητή, απ αυτούς που παράγονται περισσότερο απ ότι καταναλώνονται, ενώ μπερδευόμαστε πια, για το πότε ο σταρ παρουσιάζει και πότε κρίνει, σε σημείο ημικρανίας και ζαλάδας. Όμως, ο τόσο ταλαντούχος στα τραγούδια του και τρυφερός κύριος Θεοφάνους, δεν μπορεί ως επαγγελματίας δεκαετίες τώρα, κριτής να κοιτάει άγρια, να κάνει γκριμάτσες δυσαρέσκειας, να αποστομώνει από θέση ισχύος τα νέα παιδιά, που τα χουν χαμένα σε ένα μη οικείο περιβάλλον και αυτό να θεωρείται επιτυχία. Στην πολύ επιθετική κριτική διαπρέπει και ο κ. Τσαουσόπουλος, ο οποίος το χει πάρει που σοβαρά το πράγμα. «Κάψαμε ρεύμα τσάμπα» σχολιάζει σε έναν ευειδή αλλά εντελώς εκτός τόνου υποψήφιο για τραγουδιστικό είδωλο. «Επληξα. Ησουν σα να έπαιζε σε ξενοδοχείο που θα χει καθαρά ποτά, να αντέξουμε», λέει αλλού! Προσπαθούν οι δυο κύριοι Θεοφάνους και Τσαουσόπουλος για το ποιος θα πει την πιο αυστηρή κουβέντα και θα κάνει την πλέον απόλυτη κριτική. Διότι το τραγούδι, η μαγειρική, το μόντελινγκ, το να δοκιμάζεις ρούχα για να σαι καλή στυλίστρια σε σκούφιες και μπερέδες, είναι πολύ σοβαρές υποθέσεις. Θέλουν αγριάδα, κακοτροπιά, ύφος αλαζονικό, προσβολή και μείωση προσωπικότητας. Και απέναντι τους έχουν παιδιά. Σε ηλικίες που τους επιτρέπεται και τα ταλεντα τους να μην έχουν υπολογίσει και όνειρα για μια άπιαστη, λαμπερή, πολύχρωμη ζωή να έχουν. Καλό λοιπόν το σόου και οι ρόλοι, αλλά ξεπερασμένο και παλιακό. Όσο και το να ταπεινώνεις άνθρωπος. Κι αν το κοινό γελάει γιατί του λέει ο ανιματέρ και κάποιοι άλλοι σπίτι αποθεώνουν το Θεοφάνους, τον Τσαουσόπουλου ή την κυρία Ζενεβιέβ του GNTM στο tweeter είναι γιατί κάποτε τους κορόιδεψαν και εκείνους και καμουφλάρονται πίσω από τελειότητες. Σαν κριτές. Σαν ογκόλιθοι διασημότητας! Σημειωσούλα: Καθόλου τυχαίο που όταν το The Voice στάθηκε απέναντι απ το XFactor, το καταβαράθρωσε σε πολύ χαμηλά μονοψήφια νούμερα. Τέλος εποχής για να σπάμε πλάκα με διαφορετικούς και για να κάνουμε τις αυθεντίες!    

Down

1.H happy η day από το πρωί, φαίνεται!

Πόση πολυκοσμία σ αυτό το πάνελ πια της Σταματίνας! Σε λίγο όσοι είναι οι συμμετέχοντες θα ναι και οι θεατές! Οι Χάρης Χριστόπουλος, Κώστας Φραγκολιάς, Μαρία Αντωνά και φωτό τους να αφήσουν και να πεταχτούν σε καμία δουλίτσα, είδηση δε θα πάρουμε!

2. Το «Κουκλόσπιτο» και ο μαύρο Ιψεν τη πληρώνουν!

Η νικήτρια του περσινού GNTM Ειρήνη Καζαριάν, δεν κάνει τηλεόραση ως είθισται σε νικητές ριάλιτι και τάλεντ σόου, αλλά θέατρο. Ο σκηνοθέτης της παράστασης, υιός Μίμη Ανδρουλάκη, τη χαρακτήρισε «ιψενική φιγούρα»! Ευτυχώς που δεν την είπε και ηθοποιό δηλαδή!

3. Μέγκι Ντρίο η στοχαστής!

Αυτή πάλι, επίσης απ το περσινό GNTM, κάνει -κατά κάποιον τρόπο!- τηλεόραση, με το ρόλο της ξινής, εμπρηστικής, πάντα βαριεστημένης και υπεράνω, «πανελατζούς» στην Κατερίνα Καινούργιου. Περιμένουμε να εκφέρει άποψη σα να ναι ο Τσόμσκι και εκπονεί νέα Γλωσσολογική Θεωρία.

Town

4. GNTM 2 με τηλεθέαση και υστερία!

Λιποθυμίες, φευγιά, κλάματα, παρακάλια απ τις υποψήφιες μοντέλες του GNTM 2. Τώρα γιατί τα κοριτσάκια κάνουν έτσι, για την ανύπαρκτη πια προοπτική καριέρας, στην ανύπαρκτη μόδα της υπαρκτής τουλάχιστον χώρας; Δε βλέπουν την περσινή νικήτρια; «Ιψενική φιγούρα» έγινε!

5. Shake it baby Νίκο Μουτσινά!

Στους νικητές της τηλεθέασης ευνοημένος απ τη τηλεοπτική αλλαγή ο Νίκος Μουτσινας. Όμως πολύ χορός, τραγούδι και γέλια και λίγη δράση και κουβέντα! Είπαμε κέφι, αλλά αυτό πια είναι «Κόρη μου η σοσιαλίστρια» που παρατούσαν τις μηχανές οι εργάτες και το ρίχνανε στο συρτάκι!

6. Δουλειές υπάρχουν Χριστίνα Μπόμπα!

Μετα από διακοπές ετών, παραμονές σε εξωτικούς προορισμούς, κρουαζιέρες, πόζες λαμπερές, κοσμικές εμφανίσεις, selfies στα social, πάρτι, χορούς, εκδρομές, ταξίδια, ήρθε η ώρα να πιάσει η καλλονή δουλίτσα! Στο The Voice είναι μια κούκλα – παρουσιάστρια και αυτό αποτελεί μια τεράστια νίκη κατά της ανεργίας στη χώρα.