Νίκος Χατζηνικολάου: η μοναξιά μιας πολυπόθητης κορυφής

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΙΚΑ

Εκείνη τη νύχτα της 21ης Οκτωβρίου, που μεταδόθηκε το πρώτο νέο Ένώπιος- Ενωπίω’ , με τον Νίκο Χατζηνικολάου να είναι πολύ ευχάριστος, για κάποιους να «ευλογεί» τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο μεγαλοδημοσιογράφος και εκδότης, είχε πολύ δουλειά, καθώς έπρεπε να σβήσει από το twitter χιλιάδες διόλου ευγενικά σχόλια. Την επαύριον η επίμαχη γελοιογραφία στην «Καθημερινή» όπου γλύφει το χέρι του Μητσοτάκη, ξανάρχιζε την μεγάλη κόντρα του με τον Αλέξη Παπαχελά. Η εκπομπή που κατά τον ίδιο τον Χατζηνικολάου «γράφει Ιστορία» άνοιξε τον ασκό του Αιόλου, καθώς διάφοροι ανέβασαν φωτογραφική τροπολογία στη Βουλή, όπου η τωρινή κυβέρνηση του ρύθμιζε χρέη 6.000.000 ευρώ σε 60 χρόνια! Τα σχόλια πολλά, κάποια εκτός μέτρου, για έναν δημοσιογράφο που υπήρξε συνώνυμος των ειδήσεων για δεκαετίες…  

Ο Νίκος Χατζηνικολάου γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Τα φοιτητικά του χρόνια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο σημαδεύτηκαν από την περίφημη φωτογραφία με τους ΟΝΝΕΔΙΤΕΣ, των οποίων διετέλεσε αρχηγικό μέλος. Γρήγορα τον κέρδισε η Δημοσιογραφία, στην Μεσημβρινή, αλλά και στον 9,84.  Το γεγονός ότι πρωτοβγήκε στην μικρή οθόνη σε μια εκπομπή που λεγόταν ‘ Διαξιφισμοί ΄, μπορεί να ήταν καθοριστικό για την μετέπειτα μεγάλη καριέρα του. Από το 1989 που ο Ιάσωνας Μοσχοβίτης αποφάσισε ότι οι ειδήσεις μπορεί να λέγονται και στο ρελαντί και έβγαλε στην μικρή οθόνη, έναν ευπρεπή, όμορφο, ήδη γνωστό δημοσιογράφο, μάλιστα ήδη με βραβείο από το Ίδρυμα Μπότση, που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, ο πιο γνωστός δημοσιογράφος της χώρας έχει καταφέρει ταυτόχρονα, να διχάσει και να γοητεύσει, να τον συμπαθήσουν και να τον μισήσουν, να τον πουν ανυπέρβλητο αλλά αρχομανή, υπερόπτη αλλά τέλειο επαγγελματία, κυκλοθυμικό, αλλά στοργικό, άφιλο, αλλά αισθηματία, να τον πουν, ηγέτη σοβιετικού Τύπου και Νικολάι Τσαουσέσκου. Είναι σε όλους γνωστό ότι επι παντοδυναμίας του στο Mega εκείνον και την πρώην γυναίκα του Έλενα Κατρίτση τους φώναζαν Νικολάι και Έλενα Τσαουσέσκου. Στα σίγουρα,  ο Νίκος Χατζηνικολάου εδώ και 33 χρόνια, μόνο πρωταγωνιστεί στην τηλεοπτική και τα τελευταία χρόνια, εκδοτική σκηνή του τόπου, κορυφαίος άνκορμαν στη τηλεόραση αλλά και εκδότης της εφημερίδας Real News και του ραδιοφώνου Real FM.

Παρακαλούνται όσοι επιθυμούν  να παραιτηθούν να το δηλώσουν στη διεύθυνση,  ως αύριο το πρωί

Τρείς πόλεις καθορίζουν την κοινωνική και επαγγελματική ζωή του: Η Θεσσαλονίκη, η Κέρκυρα και η Αθήνα. Στην πρώτη βρίσκεται νεαρός μαθητής ως τα 16 με τον βουλευτή στη Ν.Δ. πατέρα του, την μητέρα του και τον μικρότερο αδελφό του τον Στέργιο, στην Κέρκυρα κάνει την μεγάλη του δημοσιογραφική επιτυχία που του χαρίζει το βραβείο Μπότση με την αποκλειστική συνέντευξη του Αβέρωφ ότι παραιτείται από αρχηγός της Ν. Δημοκρατίας και εκεί βρίσκεται όταν του τηλεφωνεί ο κ. Κοντομηνάς  στις 4 Αυγούστου του 2003 για να αναλάβει τον ΑΛΦΑ, μετά την θορυβώδη παραίτηση του από το Mega  και στην Αθήνα χτίζει σιγά, σταθερά, μεθοδικά, άλλοτε με σκληρή δουλειά και άλλοτε με εντυπωσιακές γνωριμίες, με πολιτικούς και ισχυρούς επιχειρηματίες, την αναμφισβήτητα μεγάλη καριέρα του.  Ουσιαστικά η καριέρα του στην Δημοσιογραφία ξεκινάει από ένα μικρό γραφείο στη ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ και τον 9, 84. Όταν θα φτιαχτεί το Mega ο διευθυντής του αμέσως μετά την αποχώρηση της Λιάνας Κανέλλη από τις ειδήσεις, θα τον πετάξει στο δελτίο των 8μμ. Το «λάου – λάου με τον Νίκο Χατζηνικολάου»  θα γίνει σύνθημα στα χείλη καλοπροαίρετων και μη, που δεν διαβλέπουν, πως με κάθε τρόπο, ένα μεγάλο αστέρι γεννιέται στην Ενημέρωση. Στα χρόνια της Ενημέρωσης στο Μega, γίνεται παντοδύναμος, μένοντας κυρίαρχος ενώ χάνονται ένας – ένας από το μεγάλο κανάλι, η Μαρία Χούκλη, ο Παύλος Τσίμας, ο Τάσος Τέλογλου, ο Θοδωρής Ρουσόπουλος. Οι απουσίες ήταν τρανταχτές, τόσο που να λέγεται πως οι κορυφαίοι δημοσιογράφοι είχαν δυσανεξία στις εργασιακές μοναρχίες. Παροιμιώδης, είναι η ανακοίνωση που θα διαβάσουν οι συντάκτες στην αίθουσα σύνταξης. «Παρακαλούνται όσοι επιθυμούν  να παραιτηθούν να το δηλώσουν στη διεύθυνση,  ως αύριο το πρωί».

Θρίαμβοι τηλεθέασης, φυγή κορυφαίων δημοσιογράφων, η Χούκλη, η δημαρχία της Αθήνας και οι τηλεκριτικοί

Στις μεγάλες επιτυχίες του πιστώνεται και το ‘ Ενώπιος – Ενωπίω’ με ρεκόρ τηλεθέασης όχι καλεσμένο έναν πολιτικό, αλλά την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Όμως οι πολιτικές εκπομπές του θα γίνουν σκαλί για να διαβούν το κατώφλι της Βουλής ουκ ολίγοι πολιτικοί, οι οποίοι δεν διστάζουν να πούνε ότι μια εμφάνισή τους στην εκπομπή του, αντιστοιχεί με πολλές χιλιάδες ψήφους, κάτι που στα μεταγενέστερα χρόνια θα πρέπει να ενστερνίζεται απόλυτα τουλάχιστον ο Άδωνης Γεωργιάδης. Οι πολιτικοί σχηματίζουν ουρές για το ποιος θα πρωτοβγεί στις εκπομπές του, θεωρώντας σίγουρη την εκλογή τους στη Βουλή.  Σε μια συνέντευξη του για την Μαρία Χούκλη, στο ΜΕΝ, που αποχώρησε διαφωνώντας θα πει, θα ότι «είναι αστείο να λέει η Μαρία Χούκλη ότι διαφωνούσε με το δελτίο. Είναι ανέκδοτο και μάλιστα ποντιακό». Στην ερώτηση της δημοσιογράφου για το πως αντέδρασε απάντησε πως «δεν αντέδρασα διέγραψα από την μνήμη του εγκέφαλου μου ανθρώπους που νόμιζα φίλους». Πόσα παιχνίδια μπορεί να παίξει η ζωή στο πέρασμα της. Η φυγή πολλών δημοσιογράφων που δεν συμφωνούσαν, αλλά και άλλων μέσα στο κανάλι που αντιδρούσαν με τη γραμμή του δελτίου όπως ο Παπαχελάς,  ο Παναγιωτόπουλος , η στροφή σε πιο λαϊκά θέματα, αλλά και οι ιστορικοί καυγάδες του με πρόσωπα,  όπως ο Γιώργος Κύρτσος στον αέρα για το θέμα της υποψηφιότητας της Δημαρχίας της Αθήνας που σκάει το 2001, έχουν σαν αποτέλεσμα 2 πράγματα. Τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, να δηλώνει «δεν θα μας υποδείξουν τα εκδοτικά τζάκια πιο δήμαρχο θα βάλουμε για υποψήφιο» και τον ίδιο τον Χατζηνικολάου να ζητά συγνώμη γιατί έκανε θέμα στο δελτίο του μεσημεριού στο κανάλι εγκωμιαστικά σχόλια πολιτικών για πιθανή υποψηφιότητα του. « Ήταν λάθος μου» παραδέχτηκε, γενναία, «ζητώ συγνώμη από τους τηλεθεατές. Γοητεύτηκα και παρασύρθηκα». Ο τρόπος που διοικεί τον φέρνει σε μεγάλη κόντρα με τους τηλεκριτικούς. Λέγεται συχνά, ότι πολλές τηλεοπτικές στήλες της εποχής – κυρίως 2 της Ελευθεροτυπίας και του Ε.Τ- γίνονται έμμονη ιδέα και τον οδηγούν σε πράξεις που απάδουν με τη συνήθη του συμπεριφορά. Λέγεται πως τα τηλέφωνα στους διευθυντές για απολύσεις έπεφτα βροχή κάτι που κάποιες φορές κατάφερνε!

Από Mega στον Alpha και η μεγάλη επιτυχία της τηλεθέασης

Στο μεταξύ η Έλλη Στάη από τον ΑΝΤ-1 έχει αρχίζει να περνά μπροστά και για πρώτη φορά το δελτίο του Μέγκα βρίσκεται στην δεύτερη θέση. Είναι τότε που ξεσπά η μεγάλη διαμάχη του με τον Πέτρο Μπούτο διευθυντή του ψυχαγωγικού γιατί το lead in η «Ρωσική Ρουλέτα» δεν τον βοηθά στα νούμερα του δελτίου. Ακόμα κάποιοι θυμούνται τις φωνές του «πείτε του να βγάλει τη Ρωσική ρουλέτα αλλιώς δεν κατεβαίνω να πω δελτίο». Το καλοκαίρι του 2003 ξεσπά η μεγάλη κρίση των εκδοτών στο Μέγκα. Μπόμπολας, Λαμπράκης, Βαρδινογιάννης, Τεγόπουλος. «Η μάχη των βαρόνων», όπως την αποκαλεί ο αείμνηστος  Χρήστος Πασαλάρης. Για κακή του τύχη ο Χατζηνικολάου βρίσκεται εκείνο το μεσημέρι της καυτής ανακοίνωσης των εκδοτών,  στο Ζάππειο και τρώει με όλους τους τηλεοπτικούς συντάκτες, έχοντας ανακοινώσει τα σχέδια της νέας χρονιάς. Τη χαλαρή στιγμή διακόπτει ένα τηλεφώνημα και από την ταραχή του φεύγει τρέχοντας ξεχνώντας τα κλειδιά του… από την τροπή που παίρνουν τα γεγονότα και αφού για ένα σχεδόν μήνα η πιάτσα που ενδιαφέρεται κυκλοφορεί με τα κινητά στις παραλίες κάνοντας όλα τα μικρά να παίζουν με τη μαγική λέξη ‘ Μπόμπολα- Μπόμπολα ‘ αντί ΄τόμπολα- τόμπολα ‘, ο Νίκος Χατζηνικολάου στέλνει επιστολή παραίτησης στον Χρήστο Λαμπράκη και φεύγει διακοπές για την Κέρκυρα, μαζί με την Κρίστη Τσολακάκη και 693.450 ευρώ αποζημίωση.  Εκεί σε 2-3 μέρες θα βρει ένα μήνυμα στο κινητό του απο τον κ. Δημήτρη Κοντομηνά, ο οποίος θα στείλει το τζετ του να τον φέρει στον ΑΛΦΑ. Μια νέα εποχή ξεκινάει. Στον ΑΛΦΑ είναι τότε νεοφερμένος διευθυντής ειδήσεων ο Σταύρος Θεοδωράκης – έκατσε μόλις 33 μέρες- και με το κλείσιμο και τη συμφωνία μαμούθ του Χατζηνικολάου με τον ιδιοκτήτη του καναλιού ακούγεται να αναφωνεί και να κάνει την ρητορική ερώτηση: «τι παραπάνω έχει από εμένα ο Χατζηνικολάου. Ίδια ηλικία έχουμε, ίδια δουλειά κάνουμε γιατί εγώ να είμαι κάτω από αυτόν». Σε λίγες μέρες αποχωρεί αφήνοντας μια μικρή επιστολή, όπου ευχαριστούσε για τη σύντομη συνεργασία κλπ. Τότε ακριβώς με έτοιμα τα σκηνικά η Άννα Παναγιωταρέα αφήνει σύξυλο το Mega και πηγαίνει στον ΑΛΦΑ στην πρωινή ζώνη. Ένα χρόνο μετά θα γράψει το βιβλίο «Ο κυρίαρχος των 8» και θα ανεβεί στην ΕΡΤ, όπου μαζί με τη Λιάνα Κανέλη θα κάνουν την εκπομπή «Άσπρο- μαύρο» και αργότερα μόνη της το «Εν λευκώ». Στον ΑΛΦΑ ο Νίκος Χατζηνικολάου φέρνει μαζί του δυο έμπιστους ανθρώπους που τον ακολουθούν παντού μέχρι τα τελευταία χρόνια όπου η εφημερίδα αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Είναι ο Δημήτρης Μιχαλέλης και ο Χρήστος Μπάρλας που τους ορίζει διευθυντές. Σιγά – σιγά στον ΑΛΦΑ θα έρθουν και άλλοι πολλοί. Ο Κακαουνάκης, ο Τράγκας, ο Τριανταφυλλόπουλος, ο Κύρτσος και το δελτίο θα απογειωθεί. Αλλά η μεγάλη του νίκη απέναντι στο παλιό μαγαζί στην καρέκλα του οποίου σαν διευθυντής ειδήσεων έχει κάτσει ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, έμπιστος άνθρωπος κυρίως του Χρήστου Λαμπράκη, είναι το βράδυ των εκλογών του 2004 όπου η εκλογική μάχη τον βρίσκει νικητή. Την επόμενη δευτέρα στις 7 το πρωί οι κραυγές του από τα ουρανομήκη «ζήτω» και κάτι άλλα ακούγονται τρεις συνοικίες πιο κάτω από την Εκάλη. Εχει πάρει την εκδίκησή του λέγοντας, σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο, πως « εγώ προχώρησα οι συκοφάντες μου έμειναν πίσω».

Ο Νίκος Χατζηνικολάου έθεσε εαυτόν εκτός καναλιού

Στον ΑΛΦΑ δουλεύει σκληρά και σύντομα του δίδεται απόλυτα όλο το κανάλι. Ο κυρίαρχος των 8μμ αλλάζει τελείως τη μορφή του καναλιού και ο ΑΛΦΑ μπαίνει σταθερά στο τηλεκοντρόλ των τηλεθεατών. Είναι αυτοκράτορας. Στο ασανσέρ μπαίνει πάντα μόνος του και η ασφάλειά του κουβαλά τα ρούχα και τις τσάντες του. Στα 3 χρόνια θα συμβούν πολλά και θα έρθει μια μέρα τον Σεπτέμβρη του 2007 που ο κ. Δημήτρης Κοντομηνάς θα δυσφορήσει με τους συνεργάτες του Νίκου Χατζηνικολάου και το επιτελείο του χρεώνεται σπατάλες και αποτυχίες με δηλώσεις του τύπου «έκλεψαν τα χρήματα μου», ενώ ο καναλάρχης απειλεί με αγωγές.  Το δελτίο ειδήσεων πάλι κατρακυλά και πάλι η Όλγα Τρέμη και ο Ευαγγελάτος περνούν μπροστά. Στα αυτιά του Κοντομηνά φτάνουν κουβέντες ότι κάποιοι λένε «ποιος Κοντομηνάς, το κανάλι είναι του Χατζηνικολάου». Μια Δευτέρα βγαίνει μια λυτή ανακοίνωση από το γραφείο του ιδιοκτήτη του καναλιού ότι «Ο Νίκος Χατζηνικολάου έθεσε εαυτόν εκτός καναλιού» και εκείνο το βράδυ στην Βαρυμπόμπη στενοί συνεργάτες του προέδρου,  πρόσωπα που παίζουν μεγάλο ρόλο, έσπευσαν με γλυκά και λουλούδια να του επισημάνουν πως «επιτέλους. Πρόεδρε, πήρες πίσω το κανάλι σου».

Από Alpha στο Alter, μετα στο Star, ύστερα στον ANT1

Σειρά στην καριέρα του Χατζηνικολάου, έχει το ΑΛΤΕΡ και η δική του εκδοτική προσπάθεια σε συνεργασία με τον πατέρα και γιο Κουρή σε εφημερίδα και ραδιόφωνο. Έχει κάνει πλέον πραγματικότητα ένα άλλο όνειρό του που εξέφραζε πολλές φορές στις συνεντεύξεις του. Μετά το κλείσιμο του ΑΛΤΕΡ ένα μεγάλο σκάνδαλο που βασικά έμεινε ατιμώρητο εξ αιτίας των λεγόμενων θαλασσοδανείων, ο Νίκος Χατζηνικολάου ξαναβρίσκει έμπιστη συνεργασία με τον Βαρδινογιάννη, τον «δεύτερο πατέρα του» όπως τον αποκαλεί. Τα χρόνια της κρίσης των βρίσκουν μεγάλο και τρανό εκδότη της εφημερίδας του ενός όπως αποκαλείται η REAL NEWS και από την οποία σταδιακά εξαφανίζονται τα καλύτερα ονόματά της. Από τον μακρύ κατάλογο δεν γλίτωσε τότε ούτε ο Χρήστος Πασαλάρης ο μεγάλος δάσκαλός του στη Δημοσιογραφία και αυτός που στην ουσία του χάρισε το βραβείο Μπότση με την συνέντευξη του Αβέρωφ. Το μεγάλο κεφάλαιο στη Δημοσιογραφία που λέγεται Νίκος Χατζηνικολάου θα έκλεινε σχεδόν ειρηνικά – αν και η αποχώρηση του από το ΣΤΑΡ σφάλισε την πόρτα που λέγεται Βαρδινογιάννης για τα καλά- με την μεταγραφή του στο υπό ίδρυση κανάλι του Βαγγέλη Μαρινάκη, αν ο υπουργό Επικρατείας κ. Νίκο Παππάς,  δεν έκανε το μπάχαλο με τις τηλεοπτικές άδειες που έκρινε παράνομες το Σ τ Ε. Όμως τα πράγματα δεν έρχονται πάντα όπως τα προβλέπεις. Υπάρχει και ο αστάθμητος παράγοντας που τότε λέγεται ΣΥΡΙΖΑ. Στην πιάτσα κυκλοφορεί ότι οι εκδόσεις του αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, όπως όλος ο Τύπος άλλωστε και αυτό μεταξύ άλλων τον κάνει να αναζητήσει άλλη τηλεοπτική στέγη νέος παρουσιαστής ειδήσεων του καναλιού του ΑΝΤ-1, όπου βρίσκονταν πριν, η Μαρία Χούκλη, γίνεται ο Νίκος Χατζηνικολάου.

Ο Κυρίαρχος και ο Μπέρναρντ Σω

Το golden  boy ελληνικής τηλεόρασης, που είναι πια 58 ετών,  εξακολουθεί να είναι πρώτος στις κάθε μορφής και είδους έρευνες που γίνονται για την τηλεόραση με ερωτήσεις του τύπου « ποιος εκφράζει το ήθος και το κύρος στις ειδήσεις» ή «όταν σκέφτεστε παρουσιαστή πιο όνομα σας έρχεται στο μυαλό» οι απαντήσεις έχουν πρώτο όνομα τον Νίκο Χατζηνικολάου. Το αστείο είναι ότι δεύτερη με λίγη έστω διαφορά είναι η Μαρία Χούκλη. Ο Νίκος Χατζηνικολάου, με δεκάδες εχθρούς και φίλους, όπως εδώ που τα λέμε κάθε επιτυχημένος επαγγελματίας που κυριαρχεί στο δημόσιο λόγο, πριν αποχωρήσει απ την συνεργασία με την οικογένεια Βαρδινογιάννη, δέχεται για τον δεύτερο γάμο του, ως δώρο από εκείνους  μια υπέροχη θωρακισμένη Μερσεντές που διατηρεί ως σήμερα. Λέγεται ότι το υπέροχο τρίπατο σπίτι του στην Εκάλη που σήμερα στεγάζει τρία παιδιά, τον Κωνσταντίνο, τον Αλέξανδρο, την Εύα και την νέα του σύζυγο, έχει ένα εσωτερικό ασανσέρ που ανεβάζει την πόρσε ως την κρεβατοκάμαρα.  Όποιος και να είναι ο κυρίαρχος της Ελληνικής δημοσιογραφίας τα τελευταία 30 και πλέον χρόνια σε αυτόν ταιριάζει η ρήση του Μπέρναρντ Σω: «Ο άνθρωπος είναι τρισυπόστατος. Είναι αυτός που οι άλλοι νομίζουν ότι είναι, είναι εκείνος που ο ίδιος νομίζει ότι είναι και σε τελική ανάλυση, είναι εκείνος που είναι». Και ο Νίκος Χατζηνικολάου μοιάζει να ξέρει καλά τον εαυτό του…