Έγκλημα: Ο γιός σκότωσε τη μάνα, που είχε ερωτικές σχέσεις μαζί του για να τον θεραπεύσει απ την ομοφυλοφιλία

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΟΛΚΑ

Είναι εκεί, στα τέλη της δεκαετίας του 1930, που η οικονομική ύφεση έχει ξεχαστεί, η Νέα Υόρκη χτίζει τους πρώτους ουρανοξύστες της και οι κάτοικοι ζουν μια μοντέρνα ζωή, λίγο ξέφρενη, με πολλά πάρτι, χορούς σε τζαζ κλαμπ, καμάρι για τα εισιτήρια τους στην όπερα και δίνουν στην πόλη τους, το χαρακτηρισμό πως δεν κοιμάται ποτέ. Στα κοσμικά σαλόνια, εντυπωσιάζει πάντα, η κεφάτη καλλονή, η Μπάρμπαρα Ντάλι, η εκθαμβωτική σύζυγος του πάμπλουτου και γοητευτικού Μπρουκς Μπέικελαντ, που ο παππούς του, είχε ανακαλύψει το πλαστικό! Πλούσιοι, νέοι και τόσο ωραίοι και γοητευτικοί, ήταν ανάρπαστοι στην υψηλή χρυσή κοινωνία. Εκείνος προσπαθούσε να γίνει συγγραφέας και εκείνη, πρώην φημισμένο μοντέλο, ήταν, έλεγε, ζωγράφος αλλά όχι πολύ εργατική. Οι κοσμικές στήλες τους λάτρευαν τις φωτογενείς τους πόζες και την κομψότητα εκείνης. Πόσο ερωτευμένοι, πόσο ευτυχισμένοι, πόσο ταιριαστοί, μα και πάντα τόσο κομψοί! Εκτός από το τελευταίο, όλα τα άλλα, ανήκαν σε εκείνη την διαπίστωση κλισέ, πως «τα φαινόμενα, απατούν»…

Το μοντέλο με την εκπληκτική ομορφιά, που λάτρευε η Νέα Υόρκη

Ας επικεντρωθούμε όμως στην Μπάρμπαρα, με την δικιά της σκοτεινιά καταπιανόμαστε, τις αλλόκοτες σχέσεις, τα ανόσια ερωτικά σμιξίματα και το αιματηρό της τέλος. Προοικονομώντας όλα αυτά, λοιπόν, βρίσκουμε την καλλονή αυτή, να ξεκινά την ζωή, το 1922 στη Βοστώνη, στη Μασαχουσέτη, με γονείς την πανέμορφη Νίνι και τον ευαίσθητο, αφοσιωμένο, ευγενικό Φρανκ. Αυτό προσπαθούσε τίποτα να μη λείπει από την Νίνι, που είχε δαντελωτή ψυχολογική υγεία και κάποτε πέρασε μια σφοδρή νευρική κατάρρευση και είχε κλειστεί σε κλινική. Το μεγάλο Κραχ του 1929 πλήττει τον νεαρό οικογενειάρχη που πρεπει να βρει μια λύση. Το 1932, με την Μπάρμπαρα, μόλις 10 ετών, εκείνος οργανώνει τον θάνατο του, ώστε να φανεί ως ατύχημα και οι δυο γυναίκες να εισπράξουν την μεγάλη ασφαλιστική αποζημίωση. Αφού δεν τις αποκατέστησε ζώντας, ας τις εξασφάλιζε, αυτοκτονώντας. Κλειδώθηκε στο αυτοκίνητό του, σύνδεσε το σωλήνα εξάτμισης με το εσωτερικό και πέθανε οδυνηρά απ τις αναθυμιάσεις. Με την είσπραξη του ποσού της ασφάλειας, η Μπάρμπαρα και η μητέρα της, η Νίνι,  μετακόμισαν στο ξενοδοχείο Delmonico στη Νέα Υόρκη. Προφανώς η ψυχική αστάθεια της μητέρας και η αυτοχειρία του πατέρα, έπαιξαν ρόλο στην διαμόρφωση της ύπαρξης της Μπάρμπαρα Ντέλι, που όμως δεν τα πρόσεχαν οι άλλοι. Και πως θα μπορούσαν άλλωστε. Μεγαλώνοντας εκείνη, ήταν απλά καθηλωτικά όμορφη. Πέρα απ την φυσική της καλλονή, είχε μια υπέροχη αίσθηση του ωραίου και του κόσμου και έλαμπε σε κάθε της εμφάνιση, με αποτέλεσμα να γίνει διάσημη και περιζήτητη στην κοινωνική ζωή της Νέα Υόρκη. Χάρη στην φήμη, την εκπληκτική εμφάνισή και τη χάρη της έγινε αγαπημένο, σχεδόν μόνιμο, μοντέλο  για τα θρυλικά περιοδικά μόδας «Harper’s  Bazaar» και «Vogue». Με εισιτήριο της αυτή την χάρη, την φινέτσα, την κομψότητα και την εκπληκτικής ομορφιά θα βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο της υψηλής κοινωνίας, προσέλκυσε πολλούς θαυμαστές της  οικονομικής και κοινωνικής ελίτ. Η καριέρα της ως μοντέλο στα πλέον εμβληματικά γυναίκεια περιοδικά ήταν απογειωμένη και κάποτε της ήρθε και η πρόταση για να δοκιμαστεί ως πρωταγωνίστρια στο πλευρό του Ντάνα Άντριους και να γίνει μια σταρ του Hollywood. Τον ρόλο κάποια άλλη, αλλά η Μπάρμπαρα ωφελήθηκε από μια σπουδαία φιλία με την αμύθητα πλούσια Κορνίλια Μπέικελαντ. Εκείνη τη γνώρισε στον μικρότερο αδελφό της, τον Μπρουκς που ήταν εκπαιδευόμενος πιλότος στην Βασιλική Καναδική Πολεμική Αεροπορία, σαγηνευτικά ωραίος και ακόμη πιο εκμαυλιστικά πλούσιος. Η Μπάρμπαρα και ο Μπρουκς έγιναν γρήγορα τον τέλειο ζευγάρι, με έναν φανταχτερό τρόπο ζωής που οδήγησε σε έναν λουσάτο, υπερκοσμικό, κομψότατο και εξαιρετικά εντυπωσιακό γάμο. Α! Και πολύ πολύ γρήγορο, γιατί η Μπάρμπαρα είχε πει πως ήταν έγκυος. Ψέματα.

Σκηνές από έναν πλούσιο, κοσμοπολίτικο, με έντονη ζωή, γάμο

Ο πρώτος καιρός του γάμου τους είναι σχεδόν ιδανικός. Πλούσιοι και διάσημοι φίλοι που τους καλούν σε φαντασμαγορικές διασκεδάσεις απ το Παρίσι και το Μανχάταν μέχρι τροπικά νησιά ή την Κούβα. Πάρτι σαν αυτά που περιγράφει ο Σκοτ Φιτζέραλντ, στον Γκάτσπι του, με πυροτεχνήματά, σπάνια εδέσματα, ατέλειωτα ποτάμια γαλλικής σαμπάνιας, κάποτε σεξουαλικούς πειραματισμούς και ανταλλαγές ερωτικών συντρόφων, μουσική και χορό. Υπέροχες οι βραδιές του με ωραίους και διάσημους και με πνευματώδεις συζητήσεις με φίλους όπως ο Τενεσσί Ουίλιαμς, η πριγκίπισσα Τζασμίν Αγά Χαν, η Γκρέτα Γκάρμπο. Ζουν σε ένα λαμπερό, πολυτελές ρετιρέ Upper East Side. Όμως γάμος τους ήταν τοξικός, γεμάτος, βία, κατηγόριες, φράσεις να πληγώνουν, μιζέρια, σκηνές, υστερίες, δημόσιους καβγάδες, μεθύσια, πικρία. Η Μπάρμπαρα τον κουράζει. Είναι αλλοπρόσαλλη, με αλλαγές διαθέσεις, καταθλιπτική και κατατονική συχνά με εναλλαγή σε επιθετικές εκρήξεις και επαναλαμβανόμενες προσπάθειες αυτοκτονίας. Την παρακολουθεί ο σπουδαιος ψυχολόγος Φόστερ Κέννεντι, αλλά πλέον έχει να αντιμετωπίσει και την εξάρτηση από το αλκοόλ και  την κατάχρηση ναρκωτικών. Ο σύζυγος της, την κατηγορεί όχι μόνο πως του έκρυψε την αλήθεια για την ψυχική της υγεία, αλλά πως με δόλο του είπε ψέματα πως είναι έγκυος για να την παντρευτεί ενώ δεν ήταν. Δε θα τη συγχωρέσει ποτέ. Κατά τα άλλα η υπερβολικά φανταχτερή ζωή συνεχίζεται. Και το ζευγάρι μισιέται. Το 1946, η Μπάρμπαρα γεννά ένα πανέμορφο αγοράκι τον Άντονι και το ζευγάρι κάνει ανακωχή, ζώντας για λίγο, κάτι που μπορεί να είναι και ευτυχία. Ο Άντονι είναι πανέξυπνος, όμορφος όπως οι γονείς του, χαρούμενος συνέχεια, γοητευτικός, με χιούμορ και μαγεύει όλους όσοι τον πλησιάζουν. Ω! Οι γονείς κάνουν τόσα όνειρα για αυτόν. Τα καλύτερα σχολεία, ταξίδια, νταντάδες, εξαιρετικός κύκλος νέων και σιγουρά θα γίνει κάτι ξεχωριστό. Φημισμένος συγγραφέας, ή σπουδαίος ζωγράφος, ή έστω διάσημος παίκτης πόλο. Μεγαλώντας ο Άντονι πάσχει, σα τη μητέρα του,  από ψυχική αστάθεια και εναλλαγές διαθέσεις απ  τη μανία, στην κατατονία, αλλά ο πατέρας του αρνιόταν σθεναρά να τον πάνε σε ψυχίατρο. Η κατάσταση χειροτέρεψε όταν στην εφηβεία του, ο Άντονι αποκάλυψε στους γονείς του ότι είναι ομοφυλόφιλος και εκείνοι αντέδρασαν αρνητικά.

Εμμονή, άρνηση, παραφορά

Ειδικά η Μπάρμπαρα δεν μπόρεσε να συμβιβαστεί με το γεγονός, πως ο γιός ήταν γκέι. Όχι, όχι! Θα «γιατρευόταν», θα παντρευόταν και θα έκανε οικογένεια. Στο υπέροχο διαμέρισμα του στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια ενός πάρτι, ο Μπρουκς ξετρελαίνεται με την κόρη ενός διπλωμάτη, μόλις 15 ετών. Το ζευγάρι απομακρύνθηκε για άλλη μια φορά και ο Μπρουκς ζήτησε διαζύγιο. Σταμάτησε όμως κάθε συζήτηση, όταν η Μπάρμπαρα έκανε άλλη μια απόπειρα αυτοκτονία. Ήδη ταξίδευαν πολύ και ζούσαν τον περισσοετρο καιρο στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και όχι στη Νέα Υόρκη. Το 1967, την εποχή που η οικογένεια ζούσε στην Ελβετία και είχε εξοχική κατοικία σε θέρετρο στην Ισπανία, ο 20χρονος Άντονι συναντιέται με τον Αυστραλό, Τζέικ Κούπερ, έναν αμφιφυλόφιλο και πολυταξιδεμένο άνδρα. Ο Κούπερ μαθαίνει στον Άντονι, διάφορες παραισθησιογόνες ουσίες, που όταν τους τελειώνουν, ταξιδεύουν στο Μαρόκο για να προμηθευτούν νέες ποσότητες. Φυσικά έχουν σχέση και ο Άντονι είναι πολύ ερωτευμένος. Όταν η Μπάρμπαρα το μαθαίνει, οδηγεί από την Ελβετία στην Ισπανία για να φέρει τον γιο της πίσω. Στα γαλλικά σύνορα, ο Τόνι βρέθηκε να μην έχει το διαβατήριό του, η Μπάρμπαρα αρχίσει να απειλεί τις αρχές και συνελήφθησαν και δυο. Η Μπάρμπαρα, συντριμμένη από την τροπή της ζωής του γιού της, κάνει τα αδύνατα δυνατά για να διαλύσει τη σχέση του και καλεί στο σπίτι για σαββατοκύριακο, μια πολύ όμορφη κοπέλα, συμφοιτήτρια του Άντονι, τη Σίλβι για να του τη προξενέψει. Τελικά, το προξενιό πιάνει στον Μπρουκς που ερωτεύεται παράφορα τη μικρούλα Σίλβι και παρατά την Μπάρμπαρα. Εκείνη φυσικά κάνει απόπειρα αυτοκτονία, πέφτει σε κατάθλιψη, αλλά τελικά συνειδητοποιεί ότι ο γάμος της, είχε τελειώσει και ένα χρόνο αργότερα συγκατατέθηκε για το διαζύγιο με τον Μπρουκς. Εκείνος παντρεύεται την Σιλβί και αποκτούν ένα παιδί.

Σεξ με τον γιό της και απόλυτη μανία

Μετά το διαζύγιο, η Μπάρμπαρα μετακόμισε με τον Άντονι στο Λονδίνο. Εκεί ξεκίνησε η πραγματική τρέλα. Χωρίς τον Μπρουκς στο περιβάλλον, η Μπάρμπαρα παθαίνει εμμονή με το γιό της, εξαρτιέται από την σχέση τους, είναι παράφορη μαζί του, επιμένει πως αυτή ξέρει ποιο είναι το σωστό. Προσέλαβε ιερόδουλες για τον αποπλανήσουν, αλλά καλεί και κοινωνικώς απλές γνωστές της, που τις θεωρεί ελκυστικές, να κοιμηθούν με τον γιο της για να ικανοποιήσουν τις σεξουαλικές τους παρορμήσεις. Όταν τίποτα απ όλα αυτά δεν έχει αποτέλεσμα, εξαναγκάζει στην ουσία, τον γιο της να έχει ερωτικές επαφές μαζί της, επειδή σκέφτηκε ότι αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος της ομοφυλοφιλίας του. Πίστευε ότι έτσι θα τον «θεράπευε» απ την «ασθένεια» της ομοφυλοφιλίας. Τελικά ο νεαρός άνδρας με την ήδη, εύθραυστη ψυχική υγεία, διαγνώστηκε με σχιζοφρένεια, παρανοειδούς μορφής, με πολύ συχνά άγριες και βίαιες εκρήξεις. Όταν συμφώνησε να ακολουθήσει φαρμακευτική θεραπεία για τα παρανοϊκά του συμπτώματα, ο ψυχίατρος προειδοποίησε την Μπάρμπαρα για τους κινδύνους που θα αντιμετώπιζε, αν ο Τόνι δεν μεταφερόταν σε ψυχιατρική κλινική. Η Μπάρμπαρα αγνόησε τον γιατρό και συνέχισε την αρρωστημένη σχέση της μαζί τους ως δική της έμπνευσης θεραπεία.

Διασχίζοντας γυμνή και ξυπόλυτη το χιονισμένο Central Park

Το 1969, η Μπάρμπαρα συναντιέται με τον Σάμουελ Ανταμς Γκριν, διάσημο επιμελητή τέχνης, κορυφαίο στην pop art και άνθρωπο που εμπιστευόταν τυφλά ο Άντι Γουόρχουολ. Ξεκινούν μια ερωτική σχέση. Σε λίγο καιρό εκείνη ζητά απ τον Σάμουελ να γνωρίσει τον γιο της και να δει και δική του εικαστική δουλειά. Στο σπίτι της τον δελεάζει για να κάνουν σεξ και οι τρεις. Μετά από έξι εβδομάδες, η σχέση τελειώνει και ο Γκριν αποφεύγει την Μπάρμπαρα. Εκείνη όμως, έχει -και δεν μας ξαφνιάζει- εμμονή μαζί του. Επιστρέφει στη Νέα Υόρκη, διασχίζει, νύχτα, το πολύ χιονισμένο Central Park ξυπόλητη, φτάνει στο διαμέρισμα του Γκριν, ολόγυμνη, φορώντας το γούνινο Lynx παλτό της και απαιτεί να της αφήσει να περάσει στο διαμέρισμα και στη ζωή του! Εις μάτην…

Μια και μόνη μαχαιριά στην καρδιά (μετά παράγγειλε κινέζικο!)

Είναι 17 Νοεμβρίου 1972. Ο Αντόνι ακούει την μητέρα του να του φωνάζει. Καβγαδίζουν. Εκείνος αρπάζει ένα κουζινομάχαιρο. Της το καρφώνει στο στήθος. Πετυχαίνει την κεντρική αρτηρία. Η Μπάρμπαρα ξεψυχά σε δευτερόλεπτα. Ο 25χρονος Τόνι άφησε το μαχαίρι στην άκρη, παράγγειλε κινέζικο, το έφαγε και κάλεσε την αστυνομία. Ο ντετέκτιβ που έφτασε στο σημείο του εγκλήματος, περιέγραψε πως ο Άντονι παραδέχτηκε ότι δολοφόνησε τη μητέρα του, αλλά ήταν εξαιρετικά ήρεμος και σαν μην επικοινωνούσε με την πραγματικότητα γύρω του. Ο Τόνι εισάγεται σε ψυχιατρική κλινική, αποκλειστικά για μέλη της υψηλής κοινωνίας. Παρέμεινε εκεί έως τις 21 Ιουλίου 1981, όπου οι πλούσιοι φίλοι της οικογένειας, κανονίζουν να βγει ως ακίνδυνος του. Πηγαίνει να ζήσει στο διαμέρισμα της γιαγιάς του, της Νίνι Ντάλι. Του θυμίζει τόσο την μητέρα του! Έξι μέρες, μόλις, μετά το εξιτήριο, επιτίθεται για να βιάσει τη γιαγιά του, δε τα καταφέρνει και τη μαχαιρώνει τουλάχιστον 8 φορές, ενώ της σπάει τα κόκαλα στα χεριά και στα πόδια. Η Νίνι επιβίωσε. Ο Τόνι πήγε σε φυλακή. Λίγες ώρες πριν την δική του για απόπειρα ανθρωποκτονίας, βρέθηκε νεκρός με μια πλαστική σακούλα στο κεφάλι. Είχε αυτοκτονήσει!

Η τεράστια αποτυχία της νοημοσύνης και μια άλλη άποψη

Στο επιτάφιο λόγο του, ο πατέρας του Τόνι, Μπρουκς, αποκάλεσε τον γιο του, που δεν επέτρεπε να επισκεφθεί ψυχίατρο, που φλέρταρε με τις φίλες του, που ήθελε επίσης να τον θεραπεύσει απ την ομοφυλοφιλία, ως «μια τεράστια αποτυχία της νοημοσύνης»! Χρόνια μετα, το 2007 γυρίστηκε η ταινία Savage Grace βασισμένη στη ζωή και στην σχέση της Μπάρμπαρα και του Τόνι, με την Τζούλιαν Μουρ. Ο Σάμιουελ Ανταμς Γκριν δημοσίευσε τότε, ένα άρθρο που επισημαίνει στοιχεία στην ταινία τα οποία δεν ήταν αληθινά, όπως η σκηνή στο κρεββάτι που ο ίδιος, η Μπάρμπαρα και ο Άντονι κάνουν σεξ. «Είναι αλήθεια, ότι πριν από σχεδόν 40 χρόνια, είχα σχέση με τη Μπάρμπαρα, αλλά σίγουρα δεν κοιμήθηκα ποτέ με το γιο της. Επίσης δεν είμαι αμφιφυλόφιλος. Ούτε η Μπάρμπαρα είχε αιμομικτική σχέση με το γιο της, ούτε καμία σεξουαλική επαφή μαζί του. Νομίζω ότι μ αυτούς τους ισχυρισμούς, νοσηρά,  απολάμβανε, να σοκάρει τους ανθρώπους. Ο Σάμιουελ Ανταμς Γκριν κατέθεσε μήνυση εναντίον των παραγωγών και των συντελεστών της ταινίας, η οποία δεν είχε εκδικαστεί όμως, ως τη στιγμή που πέθανε…