Η μπριζόλα

ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΙΒΟ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟ

Σ’ ένα παλιό ιταλικό μονόπρακτο, ο πρωταγωνιστής εμφανίζεται στη σκηνή κρατώντας στα χέρια του μια μεγάλη μπριζόλα. Στη γυναίκα του, που τον κοιτάζει έκπληκτη, λέει επιτακτικά: «Ψήσ’ την αμέσως γιατί βιάζομαι». Εκείνη, εξακολουθεί να τον κοιτάζει σαν να βλέπει ένα φάντασμα και ξεπερνώντας τις πρώτες στιγμές αμηχανίας, τον περιλούζει με μια ατέλειωτη ακολουθία από βρισιές, απ’ όπου καταλαβαίνεις ότι ο σύζυγος, που είχε βγει για ν’ αγοράσει τη μπριζόλα, γύριζε εκείνη τη στιγμή, μετά από απουσία οκτώ… χρόνων! Αυτή η ιστορία μας έρχεται στο νου κάθε φορά που ακούμε τους λόγους μερικών πολιτικών από τα τηλεοπτικά παράθυρα: αυξήσεις, ανάπτυξη, μεταρρυθμίσεις, φορο-ελαφρύνσεις, χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, αναβάθμιση και ανανέωση του βιοτικού επιπέδου του λαού, για να μην αναφερθούμε στο πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης και τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, τις φοβερές επενδύσεις με το καζίνο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού κ.α.  

*Το έργο που συνοδεύει την ιστορία του Φοίβου είναι Το Συμπόσιον των πεινασμένων του Βέλγου καλλιτέχνη James Ensor, που με τη δουλειά του και τις αισθητικές ιδέες του επηρέασε τα κινήματα του εξπρεσιονισμού και σουρεαλισμού.